Post plugglivet

Jag har äntligen kunnat kravla ut ur min plugg-grotta för en helg. Jag hade glömt hur jobbigt det är att hela tiden ha tentor med en veckas mellanrum, varvat med presentationer och annan skit. Fyfan vad jag uppskattar det systemet som vi har i Jönköping där vi slipper läsa flera kurser samtidigt. Att ha alla kurser samtidigt, precis som i gymnasiet, är ingen dans på rosor. Dock är svårighetsgraden lägre här och det känns inte som att det förväntas lika mycket av mig. Det är skönt då jag har så mycket att göra, mindre skönt när man inte lär sig lika mycket.
 
Men nu i helgen ska jag inte bara plugga. Jag och Millie ska åka till Salzburg och Hallstatt på lite upptäcktsfärd. Jag ser så mycket fram emot det. Trotts att jag kommer att behöva plugga på resan i helgen, så ser jag fram emot att se något annat än skolan och mitt rum här i Wien. Imorgon, på förmiddagen, lämnar vi Wien och kommer tillbaka först på måndag. Ska bli super roligt.
 
Ikväll ska jag ta det lugnt och inte plugga, det får vänta trots tentan på onsdag. Har packat, har fortfarande lite att packa, men njuter av att ha något att längta efter. Jag återkommer när jag kommer tillbaka på måndag. Livet är fan fint nu. Med massor att se fram emot och om 1 och en halv månad är jag på svensk mark igen. Ha en bra helg.
 
En bild med ett leende räckte inte för att visa hur glad jag är.
 
 

Kommentarer:

1 Alicen:

skriven

Du är så fucking lovely klara <3

Kommentera här: