Mamma och Jocke på besök

Hej! Nu är jag tillbaka, efter mer än en vecka. Jag har haft det mer än bra sen sist, har haft det fantastiskt. Jag har gjort min presentation i Global events kursen, vilket är så extremt skönt, jag har pluggat en del och gjort min sista lektion i tyska och pluggat på tentor till bland annat tyskakursen. Men det bästa som har hänt den senaste veckan är att mamma och Jocke kom hit den 30e april och var här till den 6e maj. Det var så himla kul att de kom hit och mysigt att få umgås med dem. Vi firade min födelsedag, den 1 maj för den som har missat det, shoppade, turistade och åt massa gott. 
 
Mitt födelsedagsfirande började dagen innan min födelsedag, när mamma och Jocke kom hit, med bubbel och massa mys. Men sen på min födelsedag gick vi och åt en superbrunch, gick på museum och åt god mat på Santos (favoritstället). Dagarna efter shoppade vi lite födelsedagspresenter till mig, turistade och bara hade det bra. En fantastisk vecka trotts att jag behövde gå i skolan liiiiiite. 
 
Efter att de åkte igår har jag pluggat en himla massa, solat i en park och haft skolångest. Idag har jag även saknat Sverige väldigt mycket. Mest för att jag vet hur underbart Sverige är på våren och det ser så härligt ut med alla som grillar och har det bra i solen hemma. Även om vädret är bra här också så slår inget när det är bra väder i Sverige. 
 
Slänger upp lite bilder. Tills nästa gång vi hörs, ha det toppen. 
 
 
 

Kommentera här: