Berlin pt. 2

Dag 3 spenderades också med en massa turistande. Såg det vi inte sett tidigare och de saker som låg lite utanför statskärnan. Först tog vi oss till Alexanderplatz för att därifrån ta oss till East side gallery, vilket var väldigt intreessant. Har alltid velat se Berlinmuren och det var väldigt fint att se all streetart. Från East side gallery tog vi oss till Temeplhof, som är en övergiven flygplats som nu fungerar som en gigantisk park. Dock var vädret inte superbra så det var ganska tomt. Efter det åkte vi till Potsdamer Platz och Sonycentre för att senare åka till hostelet. På kvällen gick vi ut och åt och sen besökte vi Riksdagen.

Dag 4 åt vi frukost först och sen promenerade vi runt lite. Jag och Martjan släppte av Emma vid S-bahnstationen eftersom att hon skulle flyga tillbaka till Wien. Efter det åkte vi till KaDeWe och Kurfürstendamm för att kolla in shoppingutbudet. Det var super. På kvällen åt vi och sen promenerade vi till Brandenburger Tor för att visa vår respekt för offren och annhöriga efter terrordåden i Bryssel. Tyvärr hann vi aldrig se när Brandenburger Tor var upplyst i Belgiens flagga.

Fernseherturm
Alexanderplatz, tyvärr var större delen under ombygnad
East side gallery - Berlinmuren
Vår gata
KaDeWe - Kaufhaus des Westens
En mysig bakgata vid Museum Insel
Visade vår respekt för offren och annhöriga efter terrordåden i Bryssel