HFWien of WKW

Livet i Wien är fortfarande bra. Skolan är super, har inte börjat med kurserna ännu, har bara en introkurs i Österrikes kultur osv. Men det finns mycket att göra och många trevliga människor. Allting fungerar som det ska och är över förväntad. Nöjd. 

Igår fick vi en tour på skolan, vilken är ganska liten så det gick rätt fort. Sen på kvällen fick vi en snabb genomgång av Wienervalsen och någon annan dans, har aldrig insett hur dålig jag kan vara på att dansa. Men jag var inte ensam, det var fler som inte var superbra på dans så det blev en hel del skratt. Efter det hängde vi på Australiensarna och kanadensarna och förtärde alkohol för att sedan ta oss till Travel shak (eller hyr det stavas). En bra kväll, men den avslutades runt 12 då tunnelbanan inte går senare än halv 1. 

Idag har jag varit trött, tröttare, tröttast. Hade föreläsning och sen mötte jag upp Melanie, min buddie, för en kaffe och massa snack. Gick till ett ställe som hette Cupcake (om jag minns rätt). Ett supermysigt, litet café som bara sålde cupcakes och kaffe. Lär bli stammis där, älskade det. Och ikväll hoppade jag över kareokekvällen på grund av trötthet, pratade ett par timmar i telefon med Lovisa istället. Längtar så till hon och Klara kommer och hälsar på här.

Nu ska jag gå och lägga mig, så jag orkar med morgondagen. Stay tuned. 

Caféet, bilden gör inte mysiheten rättvisa dock. 


 

Kommentera här: