Dag 3

Här är allt bra med mig. Jag har lärt mig tunnelbanesystemet i dag, gick ganska snabbt. Åkte förbi skolan, linjen som går utanför mig går direkt dit. Skolan verkar trevlig, snäppet mindre än skolan i Jönköping. Sen tog jag mig till shoppinggatan, skulle vilja kalla den Wiens svar på Drottninggatan i Stockholm. Var inne på H&M home och införskaffade lite förnodenheter. Måste fortfarande köpa lite grejer till köket så skulle behöva ta mig till IKEA, frågan är bara hur jag ska ta mig dit. Det får vara en annan dags problem. 
 
Efter att ha shoppat lite åkte jag tillbaka till Meidling och bytte om för att senare möta upp Marcus och Marcus. Planen var en öl eller två, mycket tack vare att jag är sjukt sällskapssjuk. Vi tog oss till Das Loft, alldeles för fancy pancy för oss, men väldigt fint. Hade utsikt över stora delar av Wien. Tänkte ta en öl på något billigare ställe, men vi alla var hyfsat trötta så vi drog oss hemmåt istället. M&M ville skylla tröttheten på jetlag, tills vi insåg att vi inte ens bytt tidszon. Vi är helt enkelt bara gamla. 

Nu ska jag sova, får se vad morgondagen bjuder på. En tur till Hundertwasserhaus kanske. Stay tuned. 

Marcus var mer än nöjd med både öl och utsikt.
 

Kommentera här: