Veckan som gått

Har haft en vecka fullspäckad med föreläsningar. Har inte haft en ledig dag, bokstavligt. Men i onsdags lyckades jag klämma in lite umgänge med två av mina favoriter. Drog ut till Donauzentrum och käkade burgare och myste ihop medan det åskade och regnat ute. Sen under torsdagen spenderade jag heeeela dagen i skolan och även fredagen spenderades i skolan. Men på kvällen gick vi på bio och myste.

I lördags besökte vi en typisk österrikisk resturang med tyskagruppen för lite vinprovning. Supermysigt, överraskande mysigt. Gott med vin och kul häng med roliga människor. Efter det tog vi oss till Donaukanalen för att hänga runt i solen och dricka öl. Det blev en dagsfylla, så slutade dagen hyfsat tidigt. Orkade inte gå ut så sket i det.
 
Idag hängde jag med Millie och Martjan. Vi var på Steiernmark marknaden vid rådhuset. Käkade lite glass och hängde i det fina vädret. När solen gick i moln drog vi hem till Millie och bokade vår Österrike roadtrip. Innsbruck, Salzburg och Hallstatt står på schemat. Ser fram emot det en massa. Nu på kvällen har jag tvättat lite, gjort lite tyskaläxa och tagit det realtivt lugnt. 

På återseende.
 
Millie & Martjan, fantastiska jävlar
Bra jävla burgare
Resturangen
Vackra, vackra Donau
Gött häng med goa människor
Steiermarkt, vin/öl marknad. 
 
 

Kommentera här: