Slutet av april

Här sitter jag, i mitt studentrum i Wien, sjuk och stressad. Det känns som om livet helt plötsligt kom ikapp mig lite. Har haft lite för kul och glömt bort att jag faktiskt har lite skola att sköta också. Har från starten längtat efter den dagen jag ska tenta av tyskan, och nu är det bara två veckor kvar. Livet kom ikapp helt enkelt. 
 
Det är mindre än två månader kvar och jag ska hinna med en jävla massa tentor. Har en presentation i morgon. Känns som om jag inte ens har tid att stressa över den, pga stressad över allt annat. Jag vet att jag är alldeles för stressad, borde troligtvis stressa en tredjedel av vad jag stressar. Men det är så sjukt att jag hela tiden har tänkt att det är såååååå lång tid kvar tills jag behöver skriva tentor. Tji fick jag. 
 
Tur att mamma och Jocke kommer på lördag så jag kan låta dem stressa åt mig. Ser btw fram emot det väldigt mycket. Får fira min födelsedag med dem, här i Wien. Kommer bli så himla mysigt. Synd bara att jag måste gå i skolan under veckan de är här, inte precis som man vill ha det. Men är glad ändå, kommer bli toppen. 
 
Men nu ska jag luta mig tillbaka och stressa lite till, med ett avsnitt av Outlander eller två. 
 
En favoritplats i Wien
 
 

Kommentera här: